Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu

Bangkok & Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Laura & Daphne

19 Februari 2014 | Thailand, Ban Don Rak

Zondagochtend om 06.15 uur ging de wekker want we moesten om 07.30 uur bij Co van Kessel zijn voor de fietstour door Bangkok. Op de beschrijving stond dat we het beste met een boot konden gaan maar deze diva's kozen toch voor een taxi. (Van die diva's is inmiddels niks meer over maar daarover later).

De chauffeur zei dat het ons 400 Baht (ca. 9 euro) zou kosten en we waren dus ook erg trots dat we na onze onderhandeling maar 200 Baht hoefden te betalen. Tot we daar aan kwamen en 2 meiden uit België vertelden dat ze maar 80 Baht hadden betaald..

Na een praatje van onze gidsen A (yes, just A) en Jack gingen we op pad. De tour begon in Chinatown en we zijn langs verschillende tempels gefietst. Wij waren natuurlijk de enige die onze benen moesten bedekken want onze broekjes waren toch echt té kort.
Vervolgens langs de Flowermarket en een soort groente- en fruithal waar we een eeeenig raadspelletje deden met verschillende soorten kruiden.

Verder zijn we vooral veel gestopt om te eten, te drinken en te kletsen met de rest van de groep :)

Na de fietstour toch maar met de boot terug naar ons hotel en de rest van de middag niet veel meer gedaan. Lekker op een terrasje gezeten met een bak rijst en een fles water. We weten dat jullie jaloers zijn.

's Avonds zijn we naar de Sirocco Bar geweest. Dit is een Skybar met een heel mooi uitzicht over Bangkok, ook is hier een stukje uit de film Hangover 2 gefilmd. Een drankje konden we ons hier niet veroorloven dus na wat foto's weer terug gegaan richting Khao San Road.

De volgende dag vertrokken we met een busje naar Kanchanaburi waar we nu nog steeds zijn. De busrit duurde ongeveer 2 uur en viel eigenlijk heel erg mee. Onderweg lekker Penoza gekeken, het kan erger..

Uiteindelijk bleven wij alleen nog over in het busje en toen vroeg de chauffeur waar wij dan eigenlijk heen moesten? Ehmm, naar Sam's Riverhouse. Blijkbaar was hij daar een paar stops geleden al geweest maar waren wij er niet uitgegaan.
Absoluut niet onze schuld natuurlijk dus de chauffeur is braaf teruggereden.

Weer erg benieuwd naar onze kamer, deze was nog goedkoper dan de vorige maar valt ook weer heel erg mee.
Eenzelfde badkamer als hiervoor (je kunt dus op de wc zitten en douchen tegelijk) maar verder echt wel oké.
Het enige gekke is dat er geen afvoer is bij de wasbak. Als we onze tanden poetsen zitten onze voeten onder maar ach, we zijn backpackers en dus niet zo moeilijk.

Hier in de buurt zijn heel mooie watervallen waar we graag heen wilden. Er worden veel georganiseerde excursies aangeboden maar wij dachten: dat moet goedkoper kunnen.
We hebben uitgezocht welke bus die kant op ging en gingen dus lekker in een busje zonder airco maar met monnik die kant op. Duurde waarschijnlijk iets langer en het was zeker warmer dan met een excursie maar scheelde ons mooi de helft van het geld :)
De watervallen bestaan uit 7 'levels' die je kunt beklimmen en dat hebben we uiteraard ook gedaan. Nee niet waar, bij level 4 sleepte onze tong over de grond en zijn we het water in gedoken.
Nee dat is ook niet waar, we klommen voetje voor voetje over alle rotsen en toen we bij het water aankwamen zaten er zoveel vissen dat heel Thailand ons heeft horen gillen. Duiken was er dus niet echt bij. Maarrrr, we did it. We hebben gezwommen.

Vandaag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar de Bridge over the River Kwai gefietst. Met een enorme omweg bleek later maar goed.
We hebben een paar foto's gemaakt en vroegen een Thaise man een foto van ons samen te maken. Dat was even lastig met zo'n IPhone maar hij kreeg de smaak te pakken en heeft er ongeveer 50 gemaakt. We gingen even op een bankje zitten en toen kwam ie weer, hij had nog een mooi plekje gevonden voor een volgende shoot.

Daarna wilden we een kano huren maar dat bleek best lastig (en duur) en uiteindelijk hebben we een boottocht gemaakt met een longtailboat.
Hiermee hebben we een heel stuk over de River Kwai gevaren. Heel fijn want het is echt bloedheet vandaag.
Na onze boottocht kregen we van de kapitein nog een heerlijk drankje. Volgens Daphne heet dit een 'flubberdrankje'. Er zaten ook echt heel veel flubbers in. Een soort groene, zoete spaghettislierten. We hebben geprobeerd het aanbod af te slaan maar nee, niet gelukt. We hebben er een beetje van gedronken (de flubbers laten zitten) en het toen snel om een hoekje weggegooid.

Nog even over de diva's, jullie zouden ons eens moeten zien.
We zitten onder de muggenbulten, hebben élke dag een bad hair day en doen geen make up meer op. Zijn zelfs gestopt met onze benen te scheren om de muggen af te schrikken.

Zijn gister trouwens wel begonnen met Daphnes 'buikspierkwartier'. Dit kwartier duurt ongeveer 1 minuut en bestaat uit zeker 30 oefeningen. Doen toch nog wel iets om er knap bij te lopen ;)

Nu zitten we weer lekker in de schaduw bij ons hotel. Morgen vertrekken we met de bus naar Ayutthaya. Daar gaan we ons een beetje voorbereiden op de hostels in Australië want hebben we een kamer (wel voor ons 2) maar met GEDEELDE badkamer. Één nachtje maar dus moet goed komen.
De dag daarop vertrekken we naar Chiang Mai waar we 3 nachten zullen blijven in een hotel met jawel, een zwembad!!! Verheugen ons nu al.

Dikke kus,

Daphne en Laura

• 19 Februari 2014 - 12:41

Michelle:

Hahahaahahahahah ik ga echt stuk!!!!!! En iedereen in de NS trein kan meegenieten, top dit. Okaaay ladyboy's keep going met die verhalen, dat is mijn buikspierkwartiertje, want krijg er een sixpack van. Love love loveeee

• 19 Februari 2014 - 12:56

Nicole:

leuk meiden om te horen dat jullie het naar je zin hebben.....
    dus de stijltang is nog niet gebruikt??? is voor een back[packer natuurlijk not done!!
    zag op internet ook al een foto van die watervallen,zag er prachtig uit!!
    Kunnen jullie eigenlijk foto's op deze site zetten?? Zou wel leuk zijn....
    wil jullie diva's wel eens zien hoe jullie erbij lopen.
    Veel plezier en tot het volgende verslag
    xxx

• 19 Februari 2014 - 13:18

Jonna:

Whahaha! We zitten te gieren hier op kantoor! Echt leuk om te lezen!
    En jaaa inderdaad, we zijn heeeeeeel jaloers op jullie!
    Xxxxx

• 19 Februari 2014 - 13:30

Sem (BTC):

hahahahahaha heeeeeel grappig dit!! You Go Girls... en altijd onderhandelen over de prijs, zeker de helft eraf lullen.. Maar dat moet lukken met jullie "mooie behaarde" benen.. hihihihi

• 19 Februari 2014 - 20:27

Caroline:

Meiden, Ik ben trots op jullie, geen stijltang haren en muggen jullie worden nu al na 1 week echte reizigers ;)
    heerlijk. Tot de volgende bestemming xx

• 20 Februari 2014 - 15:21

Joke M:

Wat geweldig, om dit te lezen, lachen.
    Geniet ervan, jullie worden iedere dag weer een stukje wijzer. Knuffel