Terug in Thailand!! - Reisverslag uit Ban Bang Rak, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu Terug in Thailand!! - Reisverslag uit Ban Bang Rak, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand!!

Blijf op de hoogte en volg Laura & Daphne

29 April 2014 | Thailand, Ban Bang Rak

Daar zijn we weer! Het heeft even geduurd maar jullie kunnen weer genieten van onze verhalen :)

Eigenlijk hebben we de afgelopen weken niet zo heel veel gedaan.
Na onze dagen aan het strand in Mui Ne vonden we dat we best nog een paar stranddagen hadden verdiend, op naar Nha Trang!
Een veel leukere plaats dan Mui Ne en zijn er ook 6 dagen gebleven in plaats van de geplande 3.
Zo lekker om elke keer gewoon onze plannen te kunnen wijzigen! Als we het leuk vinden blijven we langer, vinden we het niet leuk dan zijn we zo weer weg.

In Nha Trang ook weer lekker een paar dagen op het strand gelegen en besloten dat we snel terug moesten naar Thailand want de 14e was de Full Moon Party en die wilden we toch echt niet missen!!
Klein beetje lastig was dat we op dat moment dus nog in Nha Trang waren, we eerst nog terug moesten naar Ho Chi Minh, dan naar Bangkok en van daaruit naar het eiland Koh Phangan.

Maarrr, het is gelukt. We zijn weer met zo'n rotbus terug gegaan naar Ho Chi Minh. Die bus begint ons nu toch echt wel heel erg tegen te staan. Alles is vies, het stinkt naar pis en we doen geen oog dicht..
Nog 2 dagen in Ho Chi Minh gebleven en hebben ons de luxe gegund van een vlucht naar Bangkok :)
Alternatief was een 3-daagse busreis vanuit Vietnam door Cambodja naar Bangkok en dat ging ons toch nét iets te ver. Anderhalf uur vliegen klonk een stuk aantrekkelijker en dat was het natuurlijk ook.

Weer terug in Thailand dus. De eerste nacht in Bangkok in een vreeeeselijk hotel geslapen. De gedeelde badkamer was nog tot daar aan toe maar het was er zo heet, we kunnen niet geloven dat iemand daar kan slapen. Na 1 nacht dus snel vertrokken richting Khao San Road en een heel leuk hotel gevonden.
We waren daar natuurlijk al eerder geweest en voelden ons weer helemaal thuis :)

Bij aankomst in Bangkok bleek dat er geld uit onze portemonnees was verdwenen. We hadden nog Thais geld van de vorige keer dat we hier waren maar een groot deel daarvan was weg, net als al onze euro's..
Wie zich geroepen voelt, we geven graag ons rekeningnummer door!

Laura had eerder die week een moeilijk momentje toen haar geliefde Chi-tang het begaf. Die tang is ongeveer 10 jaar lang haar beste vriendin geweest dus ze had het zwaar. In Vietnam al overal gezocht naar een nieuwe maar pas in Bangkok weer 1 kunnen vinden, thank god!!
We hebben toen ook maar meteen extensions in ons haar laten zetten, die er ondertussen alweer uit zijn. Gék werden we ervan.

Dezelfde avond gingen we wat drinken op Khao San Road en na wat drankjes en geklets kwam er een Canadees naar ons toe die erop stond ons mee te nemen naar een club. Jawel, onze eerste échte avond uit!
Hij nam ons mee en bestelde flessen drank, wij hoefden niks te betalen en dat kwam deze gieren natuurlijk goed uit.
Tot we een rondje gingen maken en even met andere jongens stonden te kletsen. Laura had haar nieuwe tang bij die Canadees achter gelaten en dacht die even snel terug te gaan halen maar dat ging iets anders dan ze dacht. Hij greep Lau bij d'r arm en begon te schreeuwen of ze soms iemand anders had ontmoet en dat ze toch wel wist dat ze met hem daar was.
Ehmm, doe eeeeeven normaal jij en laat me los.
Hij kwam achter d'r aan en ging bijna op de vuist met de andere jongens waar we mee stonden, gelukkig werd ie er uiteindelijk uitgezet door de beveiligers :)
We hebben nog een heeeel leuke avond gehad, zonder de Canadees..
Later die avond nog een jongen ontmoet die na het feestje een afterparty wilde met cheeseburgers. We zijn met z'n drieën naar zijn hotelkamer gegaan en ook al had hij waarschijnlijk heel andere plannen, toen de cheeseburgers op waren hadden wij er niks meer te zoeken en zijn we snel naar huis gegaan.

De volgende dag gingen we met de bus van Bangkok naar Surat Thani, van daaruit zouden we de boot nemen naar Koh Phangan. Inderdaad, weer zo'n vreselijke slaapbus.
Inmiddels was ook het Songkram festival begonnen in Thailand, ze vieren hier dan het nieuwe jaar. En zij doen dat niet met vuurwerk zoals bij ons, maar met een enorm watergevecht!!!
We dachten (en hoopten) dat we toch wel droog bij de bus zouden aankomen. Waren ervan overtuigd dat ze er wel rekening mee zouden houden dat we tassen bij ons hadden en we liever niet wilden dat die nat werden.
Fout gedacht, na de eerste 3 stappen buiten het hotel waren we al zeiknat.
Iedereen stond met emmers waters en enorme waterpistolen op straat en je kan het dus vergeten om droog over te komen, backpack bij je of niet.
Ook al vonden we het niet heel fijn dat we nat die bus in moesten, het was toch ook wel weer heel grappig om te zien. Kinderen, tieners, volwassenen, écht iedereen doet mee aan dit watergevecht!

Na weer een uur of 12 in de bus te hebben gezeten kwamen we aan bij de Ferry naar Koh Phangan. Deze keer hadden we de mazzel dat er een bloedirritante, dronken knul achter ons zat in de bus. Op momenten dat we bijna in slaap viel begon hij in ons haar te kriebelen en in onze oren te fluisteren. We hebben al een hekel aan die bus maar dit was toch wel weer de ergste rit tot nu toe.

Na lang wachten eindelijk de boot op en na ongeveer anderhalf uur waren we dan op Koh Phangan.
We stapten in een taxi met een paar anderen om naar ons hotel te gaan.
Wij zaten binnen in de taxi, de rest van de groep in de laadbak.
We reden bij de ferry vandaan en ja hoor, het watergevecht ging weer verder. Wij blij dat we binnen zaten :)
Iedereen in die bak was heeeeelemaal doorweekt (1 meisje begon zelfs te huilen?) en wij gierden het uit in die taxi.

Na een dagje chillen bij ons hotel was dan de Full Moon Party. Nog nooit zoiets gezien!
Heel veel heel erg dronken mensen die dan ook nog eens gaan touwtje springen met een touw wat in de fik staat. Mensen die seksen in de zee terwijl iedereen ze kan zien.
Mensen die de magic mushrooms hebben geprobeerd en helemaal van de wereld zijn.
Wij zijn natuurlijk hartstikke braaf en doen dat soort dingen niet maar we hebben een heerlijke avond gehad!
Er zijn daar tienduizenden mensen maar wij hebben de avond doorgebracht met een paar jongens uit Haarlem :)

Na de Full Moon Party nog een paar dagen op Koh Phangan gebleven maar dat was compleet uitgestorven. Blijkbaar komt iedereen voor de Full Moon en vertrekt daarna weer..
Was niet erg, we hadden een lekker hotel met zwembad en aan het strand dus we hebben ons prima vermaakt.

Inmiddels zijn we op Koh Samui en we zijn verliefd!! Wat een leuk eiland!
Het plan was om hier 6 dagen te blijven maar zijn er nu al 11 dagen en hebben net besloten om nog wat langer te blijven.
We hebben een scooter waarmee we het hele eiland over toeren, maken vriendjes (geen vriendinnetjes, blijken we niet goed in te zijn) die we elke avond wel ergens tegenkomen en gaan iedere avond uit. Ja hoor, we hebben het ontdekt!
We hebben nu wel een chronisch slaaptekort. Komen elke dag rond half 6 's ochtends thuis en om half 10 worden we ons bed uit gekookt, niet vol te houden in die kamer..
We moeten natuurlijk nog steeds op ons geld letten dus nemen nooit een kamer met airco maar alleen een ventilator. Elke ochtend (en trouwens ook in de avond als we ons haar moeten föhnen) hebben we er weer spijt van maar goed, we blijven backpackers..
En natuurlijk hoeven we verder geen bal te doen dus dat vroege opstaan is niet heel erg.
Dit is ongeveer hoe onze dagen eruit zien hier:
We staan dus rond half 10 op en hebben dan ons ontbijt al gehaald op de terugweg na het uitgaan (jullie begrijpen dat we 's ochtends te moe zijn om naar de supermarkt te lopen).
We eten yoghurt en fruit, trekken onze bikini's aan en sjokken naar het zwembad. Op dagen dat we iets minder moe zijn wagen we ons nog wel eens op de scooter naar een strand wat verder hier vandaan.
Vervolgens ploffen we neer op een bedje om daar de rest van de dag te blijven liggen, we komen er alleen vanaf om wat te eten te scoren of om even af te koelen in het zwembad of de zee.
Na zo'n vermoeiende dag gaan we terug naar ons hotel om een schoonheidsslaapje te doen, te douchen en ons klaar te maken voor de volgende avond uit.
Dit doen we nu dus al 11 dagen en het bevalt ons nogal goed :)

Vanavond gaan we een keertje niet uit. In plaats daarvan hebben we lekker luxe gegeten bij een Italiaans restaurant hier in het dorp en gaan we maar een keer op tijd naar bed zodat we morgen weer topfit zijn en ons ritme weer kunnen oppakken!

Van de week zijn we trouwens bij een waarzegster geweest. John en El, Jolanda en Hans, jullie worden opa en oma!! Ze wist niet precies wanneer maar we krijgen in ieder geval allebei 2 kinderen en ze zegt zelfs dat we een man gaan vinden. He will love us long time. We vinden het zelf moeilijk te geloven dat het ooit gaat gebeuren maar zij zal het weten ;)
Verder zullen we soms veel geld en soms weinig geld hebben. Nu hebben we al ons hele leven weinig geld dus kom maar op met die flappen!

Één van de voorspellingen kwam eerder uit dan verwacht, Laura heeft de liefde van haar leven gevonden.
Dat ie in Engeland woont, inmiddels alweer naar huis is en ze hem waarschijnlijk nooit meer gaat zien is een beetje lastig maar vooruit..

We hebben ook nog een keer tapas gegeten hier. Dat restaurantje hadden we al eerder gezien en hebben ons er dagen op verheugd maar wat een tegenvaller.
Eerst bestelden we bruschetta en wat kregen wij? Droog brood, een paar tomaten en een paar tenen knoflook..
You know how to make it right?
Ehm, horen jullie dat niet te doen?
De rest van het eten was ook al niet fantastisch en het was voor onze begrippen nog duur ook, heel zonde!

En we hebben een goede daad verricht! We lagen bij het zwembad toen Laura opeens een iPhone zag liggen.
Duiveltje Daphne wilde de telefoon uiteraard houden en proberen te verkopen maar engeltje Laura kon dit niet over haar hart verkrijgen. We wisten van wie de telefoon was dus toen we hem later zagen hebben we (lees Laura) de telefoon alsnog teruggegeven.
Hij was uiteraard dolblij en wij daardoor ook :)

Dit was het wel weer even voor nu. Zoals jullie lezen hebben we het nog steeds heel erg naar ons zin en zoals het er nu naar uitziet blijven we nog ongeveer 3 maanden door Azië reizen.
We proberen het werken in Australië uiteraard zo lang mogelijk uit te stellen..

Nou liefdes, jullie horen weer van ons.

Dikke dikke kus,

Daphne & Laura

• 29 April 2014 - 20:27

Michelle:

Saai.

• 29 April 2014 - 20:58

R:

Dat ritme van jou ken ik wel Lau, beetje hetzelfde als onze vakanties! Ook al spreek ik je bijna elke dag, toch even leuk om jullie verslag te lezen! Ik ben blij dat jullie zo genieten! Liefs en dikke kus Rosanne

• 30 April 2014 - 10:16

Eva:

Meiden!! Wat ziet dat er heerlijk uit!! Super leuk om jullie reisverhalen te lezen, ben helemaal niet jaloers hoor!!

Geniet ervan, en heeeel veeel plezier!!

Kus Eva

• 04 Mei 2014 - 17:29

Marlies :

gaaf hoor meiden om dit zo allemaal te lezen. maar ook af en toe eng lijkt mij, zo'n dronken vent in je nek lijkt mij écht niets. maar girls blijf altijd bij elkaar en geniet. ik lig momenteel met mijn kat op schoot op de bank. hij gaat dood dus niet leuk, maar wel eindelijk tijd om jullie verhaal te lezen . hè groetjessica hè girls