Onze eerste dagen als backpacker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen als backpacker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen als backpacker

Blijf op de hoogte en volg Laura & Daphne

15 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Woensdagavond 12 februari was het dan zover, onze reis ging beginnen.

Vrienden en familie stonden op Schiphol om ons uit te zwaaien en na heel veel knuffels en kusjes (en oké, een paar traantjes) gingen we op weg naar onze eerste bestemming, Dubai!!

We kwamen rond 7 uur 's ochtends aan in Dubai en hadden ongeveer 24 uur de tijd om de stad te verkennen. Vanaf het vliegveld hebben we de metro gepakt naar de Dubai Mall, een heeeel groot winkelcentrum, en hebben we daar een beetje rondgekeken.
Vervolgens hebben we de Burj Khalifa gezien, het hoogste gebouw ter wereld.

Na een Libanees ontbijtje (wat we deelden, moeten natuurlijk op de centen letten) zijn we naar de Dubai Marine gegaan. Hier hebben we lekker een paar uur in de zon gezeten voor we naar de volgende Mall gingen.
Daar nog ff wat gegeten en weer terug naar het vliegveld gegaan waar we uuuuuren hebben gewacht op onze vlucht naar Bangkok.

Om 03.20 uur eindelijk de lucht in en rond 12 uur 's middags kwamen we aan in Bangkok.

Het duurde lang voor we door de douane kwamen en waren dolgelukkig toen we onze grote vriendinnen op de bagageband zagen liggen.
Dat dolgelukkige gevoel was van korte duur want toen moesten we tillen..
We hebben uiteraard de goedkoopste weg gekozen en zijn met de Airporttrain richting het centrum van Bangkok gegaan.
Het plan was om vervolgens met een motorbike naar het hotel te gaan maar we hebben uiteindelijk, heel luxe, een taxi gepakt. Dit duurde ook weer té lang en we werden niet eens bij het hotel afgezet want daar kon de chauffeur niet met de auto komen. Ik heb Daphne nog nooit zo ongelukkig gezien als gister. Ervan overtuigd dat we werden genaaid en helemaal niet in de buurt van ons hotel waren begonnen we te lopen, in de bloedhitte, met onze te zware rugtassen.
Gelukkig viel het mee en kwamen we niet veel later aan bij ons hotel.

We kregen de sleutel en waren natuurlijk erg benieuwd naar onze kamer. Het hotel kostte 35 euro voor 3 nachten dus we verwachtten er niet zoveel van maar eigenlijk valt het heel erg mee. Er staat een 2-persoonsbed in, een minikoelkastje en we hebben een eigen badkamer.
Deze badkamer is alleen nogal klein, we douchen met de wc tussen onze benen maar goed, als dat het ergste is..

Nadat we allebei hadden gedoucht zijn we richting Khao San Road gelopen en hebben voor 2 euro heeeerlijk gegeten.
Daarna terug naar ons hotel om op tijd te gaan slapen. We hebben nog een poging gedaan om een aflevering van Penoza (thanks Carrie) te kijken maar na 5 minuten lag Daphne in coma en zijn we dus gaan slapen.

Vanochtend waren we vroeg wakker en zijn we met de bus naar de Chatuchak markt geweest. Een heeeele grote markt met ongeveer 9000 kraampjes met troep :) Daphne was vooral op zoek naar een koffer zodat ze afscheid kan nemen van dr backpack maar we hebben afgesproken dat we het nog even gaan proberen met dat helse ding op onze rug.
Daarna vonden we dat we wel een beautymiddagje hadden verdiend en hebben we onze nagels en wenkbrauwen laten doen en nu zitten we lekker op een terrasje te chillen en dit verslag te schrijven.

Morgenochtend moeten we weer vroeg op want dan hebben we een fietstour door Bangkok geboekt. Wat we daarna gaan doen weten we nog niet maar maandag verlaten we Bangkok en gaan we met de bus richting Kanchanaburi. Daar blijven we 3 nachten en het plan is om daarna richting Chiang Mai te gaan.

Dit was het even voor nu, laten snel weer wat van ons horen!

Dikke kus,

Daphne & Laura

• 15 Februari 2014 - 11:42

Carsten & Jonna:

Leeeuuuk!! Kan niet wachten op alle volgende verhalen! Have fun jullie!! En Daphne-diva?! Een backpacker met koffer?? Dat kan niet hoor!! Niemand heeft gezegd dat backpacken comfortabel is toch ;)
    Nou daaaaag schatjes!
    xxxxx

• 15 Februari 2014 - 12:13

Maddalena:

Top meiden, eerste stuk achter de rug en ook ik moet eerlijk zeggen dat een backpacker met koffer not-done is !!! (Zegt iemand die niet onder de 4 sterren hotels komt..)
    Geniet van deze bijzondere nooit af te pakken ervaring meiden!!

• 15 Februari 2014 - 13:51

Daisy En Caroline:

Beste Meiden,
    Wat leuk te horen dat het toch wel een beetje meevalt ;) en jullie al bijna beste vriendinnen zijn met de rugzak. Geniet ervan en veel plezier in Chiang Mai.

Liefs van ons XXXXXX

• 15 Februari 2014 - 15:04

Joyce:

Meiden,

Wat leuk ik ga jullie zeker volgen diva's