Ayutthaya, Chiang Mai & Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu Ayutthaya, Chiang Mai & Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu

Ayutthaya, Chiang Mai & Pai

Blijf op de hoogte en volg Laura & Daphne

26 Februari 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Daar zijn we weer! Na een week werd het wel weer een keer tijd om wat van ons te laten horen.

Vanuit Kanchanaburi vertrokken we met de bus richting Ayutthaya. Het duurde ongeveer 4 uur voor we er aan kwamen en we kunnen er heel kort over zijn, we vonden er geen bal aan.
We hebben er uuuuren rond gelopen op zoek naar bezienswaardigheden, niet te vinden. Lag ongetwijfeld aan ons maar we waren er klaar mee en wilden terug naar ons hotel. We vonden een tuktuk en de chauffeur zei te weten waar we heen moesten. Na een paar rondjes werden we afgezet op precies hetzelfde punt als waar we waren opgestapt en vroeg de chauffeur ons uit te stappen. Heel fijn. Toen maar terug gelopen naar ons hotel.

De volgende dag met de bus naar Chiang Mai. Deze rit zou ca. 9 uur duren en we zagen er dus ook een beetje tegenop maar, wat een luxe! We hadden alle ruimte, konden onze beentjes strekken en er was airco. We hebben ongeveer 6 afleveringen Penoza gekeken en kwamen rond 21 uur 's avonds aan in Chiang Mai.
We pakten een tuktuk naar het hotel waar we ons zo op hadden verheugd.
Kom maar op met die luxe kamer, die lekkere bedden, de warme douche en natuurlijk het zwembad!

Een zwembad was er, maar die KÁMER. Het stonk naar schimmel en muggenspray, de bedden waren helemaal niet lekker en de douche steenkoud. Deze avond hadden we dus ons eerste dipje van de reis..

De dag erna heeeerlijk bij het zwembad gelegen en 's avonds gegeten bij een restaurantje wat van een Nederlander bleek te zijn. Hij zei dat het erg leuk is om met de scooter vanuit Chiang Mai naar het noorden te gaan en dat leek ons een goed plan.
De tweede dag in Chiang Mai hebben we nog even bij het zwembad gelegen en s avonds een kookles Thais gehad. We kunnen nu overheerlijke Tom Ka Kai soep maken, rode curry, Pad Thai (noodles) en springrolls.

Na de kookles hebben we voor het eerst een nachtje doorgehaald. Jammer genoeg niet omdat we naar een leuk feestje waren maar omdat alle muggen van Chiang Mai blijkbaar een date hadden op onze hotelkamer.
De heeeele nacht zijn we op muggenjacht geweest, geen oog dichtgedaan.

De dag van de scooters.
Wij hadden het ongeveer zo in ons hoofd:
Lekker relaxed op een scootertje door de bergen tuffen, af en toe een drankje op een terrasje en als we een leuk hotelletje tegenkomen reserveren we een kamer. Verder trekken we van de ene naar de andere leuke plaats en we hebben de tijd van ons leven.

Hoe het echt is:
We hebben nu 3 dagen gereden en pijn in ons kont en benen. De tranen springen in onze ogen zodra we die scooters alleen al zien. En we moeten nog ongeveer 250 km terug naar Chiang Mai.
We rijden door de bergen met enorme haarspeldbochten (Daphne vindt dit nog wel oké maar Laura rijdt er als een bang konijn met 10 km/u achteraan).
Als de tank bijna leeg is zoeken we panisch naar een tankstation en als we iemand vragen waar we die kunnen vinden zeggen ze standaard: yes 3 km yes. We begrijpen niet wat zij verstaan onder een kilometer want een half uur later is er nog geen tankstation te bekennen.
Onze grote vriendinnen moesten natuurlijk mee met deze toer, zij zitten vastgebonden met touwen achterop onze scooter. Geloof ons, zij zitten beter dan wij. We houden een miniplekje over om zelf te zitten en rijden dus ook met onze knieën tegen de voorkant van de scooter.
Verder valt het best mee en is deze toer natuurlijk hartstikke leuk..

We kwamen op dag 1 van deze scootertour een heel mooi hotel tegen waar we een nachtje bleven slapen. Het was een grote, luxe, schone kamer met een lekker bed en weer werd ons warm water beloofd. Dat was er natuurlijk niet maar vooruit, je kan niet alles hebben.

De volgende dag zijn we naar Pai gegaan en daar vonden we weer een heel schattig bungalowtje om te overnachten.
'S avonds liepen we door het stadje en kwamen we op het idee om ons te laten waxen. Nee, niet onze benen.
We lagen naast elkaar op een matrasje en Laura was eerst aan de beurt.
OH MY GODDDD wat een pijn. Daphne gierde het natuurlijk uit, tot ze zelf aan de beurt was :)
Maar goed, we hebben het weer overleefd.

Vandaag weer 100000 km gereden op onze scooters en we zijn nu aangekomen in Mae Hong Son. Van hieruit gaan we morgen naar het dorpje waar de langnekken wonen.

Vanochtend hebben we onderweg nog een grot bezocht. We dachten we moeten toch nog iets doen hier en het was een goede reden om onze billetjes even rust te geven van die helse scooter. Er stonden een paar mannen die als gids werkten dus daar gingen we (met een zaklamp op ons voorhoofd). Onze gids sprak niet echt best Engels en hij zei dus ook niet veel.
Af en toe was het : loooooook, really nice. En dat dan op fluistertoon.
Als we vroegen; What is that? reageerde hij of niet, of met Hmmmmm. Om vervolgens weer te zeggen: looooook, really nice.
Ondertussen moesten we over stenen klimmen, vielen we af en toe bijna en gierden we het uit.

Jullie zullen het misschien niet geloven maar sinds we hier zijn slapen we elke dag op tijd (met uitzondering van de muggennacht). We hebben nog geen feestje gezien en nog geen druppel alcohol gedronken. We zijn alleen maar samen en dat gaat prima, als we losse bedden hebben in een hotel schuiven we ze zelfs naar elkaar toe want anders zijn we 'zo ver bij elkaar vandaan'.
We willen nog heeeel veel zien en doen dus voorlopig zien jullie ons nog niet terug.

Nou schatjes, wij gaan ons bed weer in!

Dikke dikke kus,

Daphne & Laura

• 26 Februari 2014 - 16:16

Myrthe:

Leuk om te lezen meiden!!
    Jaloers!!!
    Geniet er lekker van :D

• 26 Februari 2014 - 19:56

Amy:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen, meiden! Hilarisch ook af en toe! :-)
    Maar ook fijn dat jullie het (ook samen) zo naar jullie zin hebben. Houden zo! Jullie hebben nog wel even te gaan. Heerlijk, ik benijd jullie wel een beetje, alleen al om de warmte daar. De muggen mis ik niet, die moeten mij ook altijd hebben.....brrr.
    Veel plezier!

Liefs, Amy

• 27 Februari 2014 - 09:45

Luiz:

Het is leuk om jullie avonturen enigszins te maken. Het liefst reis ik er achteraan.
    Veel succes en geniet er van!
    Xxx

• 28 Februari 2014 - 13:28

Paap:

Heerlijk verhaal, alleen blijft bij mij het woordje "Kookles" hangen, kan niet wachten... ;-)

• 01 Maart 2014 - 11:47

Nicole:

meiden wat leuk allemaal!! en wat hebben jullie veel plezier.
    en lau als je terug bent in nederland wil ik natuurlijk wel een keer jouw thom kai soep proeven!!
    een dikke kus en knuffel van ons allemaalxxxx