De diva's zijn terug! (Voor even) - Reisverslag uit Padangsumbu Kelod, Indonesië van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu De diva's zijn terug! (Voor even) - Reisverslag uit Padangsumbu Kelod, Indonesië van Laura & Daphne - WaarBenJij.nu

De diva's zijn terug! (Voor even)

Blijf op de hoogte en volg Laura & Daphne

12 Juni 2014 | Indonesië, Padangsumbu Kelod

Wat hebben we een fijn leven. We zijn inmiddels alweer bijna een maand op Bali en schrijven dit verhaal vanuit een luxe luxe villa waar we ons helemaal thuis voelen.
Maar straks meer over onze villa en luxe leventje, we hebben weer veeeel meegemaakt de laatste weken!

Vanuit Koh Samui waar we ons laatste verslag typten zijn we naar Phuket gegaan. Heel mooi eiland maar de plaats waar we verbleven, Patong, was niet echt iets voor ons.
Overdag niks mis mee maar 's avonds..
Heel heel druk, overal ladyboys, hoertjes, pingpongshows en oude mannen die op zoek zijn naar een jong Thais meisje.
Best leuk om een keer gezien te hebben maar daar is ook alles mee gezegd.

We waren van plan om na Phuket nog een paar dagen naar Koh Phi Phi te gaan en misschien nog een paar eilandjes te gaan bezoeken. Voor Thailand hadden we een visum voor 30 dagen en dat zat er alweer bijna op, we wilden het visum dus verlengen.
Nu waren we een beetje aan de late kant, ons visum verliep 9 mei en dat was ook de dag dat wij het even wilden verlengen..
Bleek ietsje lastiger dan we dachten.
Natuurlijk was 9 mei (en ook de 3 dagen erna) een of andere feestdag en lukte het dus niet ons visum te verlengen. We gingen even ergens wat drinken om te bedenken wat te doen en ontmoetten daar een Nederlander die ons vertelde wat we konden doen.
Of een boete betalen voor de dagen dat ons visum was verlopen, wat er dus in ieder geval 4 zouden zijn, en daarna ons visum verlengen. We zouden ook een Visa run kunnen doen, een helse bustocht naar Myanmar, daar de grens over en vervolgens weer uren terug om opnieuw een gratis visum te krijgen. Of zsm Thailand verlaten en bijv naar Maleisië gaan.
Uiteindelijk besloten om weg te gaan uit Thailand, de boete en het verlengen van ons visum zou bij elkaar best veel geld kosten en aangezien we in totaal al 2 maanden in Thailand waren werd het dan maar tijd voor iets anders: Op naar Maleisië!

We boekten een busticket naar Langkawi en zouden de volgende ochtend vertrekken. We keken naar de vertrek- en aankomsttijden en zagen dat we er 24 uur over zouden doen, heel fijn. Maar goed, we hebben ze langer gehad dus kom maar op.
De volgende ochtend werden we opgehaald maar na een paar uur rijden stopte de bus, werd onze bagage eruit gehaald en werd ons gevraagd waar ons hotel was. Hotel? Hoezo hotel? We gaan toch naar Langkawi?
Bleek dus dat we eerst ergens moesten overnachten en we de volgende dag pas verder gingen, was de mevrouw die ons het busticket verkocht even vergeten te vertellen..
Niet heel erg, we vonden een goedkoop hotelletje, zijn de stad in gegaan, op tijd naar bed en de volgende dag met bus en boot verder gegaan naar Langkawi.
Hadden nog een beetje oponthoud bij de boot, ons visum was de dag ervoor verlopen. Dachten we eerst nog dat de boete ons bespaard bleef, later zaten we toch echt in een klein kamertje tegenover een boze politieagent.
We hebben heel lief gelachen, gedaan alsof we het écht niet wisten maar deze man had ons door. Na allemaal formulieren ingevuld te hebben en de boete te hebben betaald mochten we gelukkig verder en haalden nog net op tijd de boot.

Langkawi is prachtig, we hebben een scooter gehuurd en zijn weer lekker het hele eiland rondgereden. Met een kabelbaan de lucht in gegaan met natuurlijk een heel mooi uitzicht en hebben weer een paar dagen op het strand doorgebracht. Na een weekje hadden we het wel weer gezien en besloten we naar Kuala Lumpur te gaan. Na weken aan het strand te hebben doorgebracht was het wel weer leuk om in een grote stad te zijn!

In Kuala Lumpur hadden we het ergste hotel tot nu toe. De kamer was zo klein dat onze backpacks op onze kleine bedden moesten staan omdat er verder geen ruimte was in de kamer. Er stonden 2 bedden met daartussen een heel smalle ruimte en dat was het.
De gedeelde badkamer was niet veel beter, geen lekkere douche, een wastafel waarbij de tandpasta tijdens het poetsen weer over onze voeten liep en als we op de wc zaten werden we lekgeprikt door alle rotmuggen.

Het nare hotel moesten we natuurlijk compenseren en in Kuala Lumpur zijn we dan ook met ons luxe leventje begonnen en dat leven leiden we nog steeds.
We hebben overal heeeerlijk gegeten, flessen wijn besteld, dagen achter elkaar geshopt, gingen naar de kapper, genoten van gezichtsbehandelingen enz.

In Kuala Lumpur zijn trouwens gratis bussen die de hele dag door de stad rijden en waar wij dus ook graag gebruik van maakten.
Op een avond wilden we terug naar ons hotel en die bus kwam maar niet, we besloten een andere bus te nemen, die zou vast wel richting ons hotel gaan..
We zaten en zaten en gingen toch wel een heel andere kant op. Steeds meer mensen gingen de bus uit en uiteindelijk zaten alleen wij nog in de bus. De jongen die de kaartjes verkocht kwam naar ons toe en vroeg waar wij eigenlijk naar toe moesten?
Toen we zeiden dat we naar Chinatown moesten zei de knul alleen: Oeiiiii. En liep vervolgens weg..
We hadden nog even de hoop dat de bus een rondje zou rijden en ons op een gegeven moment wel weer op dezelfde plek zou afzetten maar helaas.
De bus werd aan de kant gezet in de middle of nowhere en de chauffeur zei: sorry, bus finished for tonight.
Juist ja, en hoe komen wij hier dan in godsnaam weg? Geen auto, taxi of zelfs maar een mens te zien daar..
De buschauffeur bood aan om ons met zijn auto naar huis te brengen. Omdat we echt niet wisten hoe we anders bij het hotel moesten komen hebben we z'n aanbod maar geaccepteerd en gingen we (met een kriebel in ons buik en gewapend met een pincet) achter in de auto zitten.
Sorry moeders, we weten dat dit niet zo verstandig was maar het kon niet anders en het is goed gegaan :)

Na al het gewinkel was het natuurlijk hoog tijd voor wat ontspanning, op naar onze volgende strandbestemming dus!
En dat werd dus Bali :)

Eerst een tijdje in Kuta gebleven, het grootste toeristische centrum waar we s avonds lekker uit kunnen gaan en dat deden we dus ook. Veel verschillende hotels gezien, we waren overboekt, toen last van bedbugs, Daph zat heeeelemaal onder de bulten. Daar wilden we dus ook niet blijven dus in ongeveer een week tijd 4 verschillende hotels gezien maar vooruit.
Laura zag via fb dat er bekenden uit Beverwijk in Kuta waren en daar hebben we mee afgesproken.
Later zijn we naar Ubud gegaan en ook daar waren Annabel en Merel dus veel samen gegeten en lekker bij het zwembad gelegen.
In Ubud hadden wij het briljante idee om met onze gehuurde fietsen op zoek te gaan naar de rijstvelden. Zijn we allebei al eerder geweest maar vonden we zo mooi dat we het nog een keer wilden zien.
Jullie raden het al, na 3 uur fietsen nog geen rijstveld gezien.. We hebben het in ons hele leven nog nooit zo heet gehad, wat een ellende.
De volgende dag poging 2 op de scooter en ja hoor, zo gevonden..

Na een paar dagen gezond doen in Ubud (een yoga oord vol met healthy food tentjes) weer terug gegaan naar Kuta. Ook Annabel en Merel waren weer in Kuta dus gezellig met z'n vieren naar het strand en uit eten geweest.

Nu zitten we dus in deze villa. We hadden er 1 geboekt van 50 euro per nacht maar toen we aankwamen bleek het overboekt te zijn, geen villa beschikbaar voor ons..
Eerst werden we naar een villa gebracht die absoluut niet was zoals wij wilden en daar gingen we dus ook niet mee akkoord.
Nu zitten we in een villa die 450 euro per nacht kost met 3 slaapkamers, een privézwembad en een enorme badkamer in de buitenlucht met jacuzzi.
Jullie begrijpen dat we hier 24/7 zijn!

Zeiden we in ons vorige verslag nog dat we waarschijnlijk nog 3 maanden door Azië zouden reizen, het zit er bijna op.
Het luxe leven is fijn maar kost ook veel geld en dus gaan we bijna beginnen aan ons volgende (en misschien wel grootste) avontuur. De 16e vliegen we naar Darwin, Australië!
We moeten er nog even niet aan denken dat we daar in een hostel zullen slapen en op zoek moeten naar werk maar hebben er ook wel weer heel veel zin in.
Nu nog een paar dagen genieten van alles hier op Bali, ons volgende verslag komt vanuit Australië!

Dikke dikke kus voor jullie,

Daphne en Laura

• 13 Juni 2014 - 00:44

Nadine:

Super leuk meiden! Wat een avontuur! Xx

• 14 Juni 2014 - 10:19

Rosalie:

Wat een leuk verhalen meiden. Jullie maken veel mee, super gaaf! Word er jaloers van. Australie dus bijna wauw! Ben heeel benieuwd!! Geniet ervan! Xx